Dítě v krizové situaci
Dítě v krizové situaci
Děti čelí různým náročným situacím, které mohou ovlivnit jejich psychiku a celkový vývoj. Často se stává, že se ve škole svěří pedagogovi s osobními problémy, které mohou být velmi vážné. Právě učitelé a vychovatelé bývají mezi prvními dospělými, kteří se dozví o trápeních dítěte, ať už jde o psychické či vztahové problémy, sebepoškozování, nebo dokonce závažné rodinné problémy, jako je zanedbávání, zneužívání či domácí násilí.
Tento seminář poskytne pedagogům praktické návody, jak v těchto situacích reagovat, jaké kroky podniknout a na koho se obrátit. Účastníci získají přehled o první pomoci pro dítě v krizi, o možnostech a průběhu umístění mimo rodinu v případě vážného ohrožení, a o tom, jak funguje systém náhradní rodinné péče v ČR. Seminář nabídne jasné odpovědi na otázky, které se často objevují:
- Jaká pomoc je pro dítě v krizi nejdůležitější?
- Jaké jsou další kroky, pokud situace vyžaduje zásah mimo rodinu?
- Kam může být dítě umístěno a co vše tomuto procesu předchází?
- Jakou roli může a má škola v těchto případech sehrát?
Cílem semináře je vybavit pedagogy znalostmi a dovednostmi potřebnými k tomu, aby mohli být v podobných situacích oporou a bezpečným bodem pro dítě, které se ocitlo v krizi.
Cílová skupina: pedagogické sbory, výchovní poradci, metodici prevence a školní psychologové
Počet účastníků: pedagogický sbor do 30 účastníků, případně dle dohody
Délka: 90-120 minut (program v délce 45-60 min, následně diskuse)
Kde: v místě školy
Lektorka: Mgr. Zuzana Bořilová