Dítě v krizové situaci

Dítě v krizové situaci

Děti čelí různým náročným situacím, které mohou ovlivnit jejich psychiku a celkový vývoj. Často se stává, že se ve škole svěří pedagogovi s osobními problémy, které mohou být velmi vážné. Právě učitelé a vychovatelé bývají mezi prvními dospělými, kteří se dozví o trápeních dítěte, ať už jde o psychické či vztahové problémy, sebepoškozování, nebo dokonce závažné rodinné problémy, jako je zanedbávání, zneužívání či domácí násilí.

Tento seminář poskytne pedagogům praktické návody, jak v těchto situacích reagovat, jaké kroky podniknout a na koho se obrátit. Účastníci získají přehled o první pomoci pro dítě v krizi, o možnostech a průběhu umístění mimo rodinu v případě vážného ohrožení, a o tom, jak funguje systém náhradní rodinné péče v ČR. Seminář nabídne jasné odpovědi na otázky, které se často objevují:

  • Jaká pomoc je pro dítě v krizi nejdůležitější?
  • Jaké jsou další kroky, pokud situace vyžaduje zásah mimo rodinu?
  • Kam může být dítě umístěno a co vše tomuto procesu předchází?
  • Jakou roli může a má škola v těchto případech sehrát?

Cílem semináře je vybavit pedagogy znalostmi a dovednostmi potřebnými k tomu, aby mohli být v podobných situacích oporou a bezpečným bodem pro dítě, které se ocitlo v krizi. 

Cílová skupina:     pedagogické sbory, výchovní poradci, metodici prevence a školní                                        psychologové

Počet účastníků:  pedagogický sbor do 30 účastníků, případně dle dohody

Délka:                   90-120 minut (program v délce 45-60 min, následně diskuse)

Kde:                      v místě školy

Lektorka:             Mgr. Zuzana Bořilová

 

Bc. Jana Šťastná,  +420 607 170 464
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma!